قرص سقط جنین 09305992990

Snapdarooo
3 min readAug 8, 2024

--

قرص سقط جنین سایتوتک

دارو‌های مختلفی برای سقط جنین وجود دارد که در انتخاب دارو باید حتماً تحت نظر متخصص عمل کرد چون بحث تداخلات دارویی و یا عوارضی که برخی از این دارو‌ها به همراه دارند ممکن است سلامتی مادر را به خطر بیندازد. قرص میزوپروستول با نام تجاری سایتوتک به عنوان یکی از قرص‌های معروف در زمینه سقط جنین شناخته شده است. برای اینکه اطلاعات کاملی در مورد این قرص به دست بیاورید حتماً این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

قرص سایتوتک چیست؟

جالب است بدانید که این دارو ابتدا با هدف درمان زخم معده تولید شده است چرا که می‌تواند یک لایه عایق در دیواره داخلی معده ایجاد کرده و در نتیجه مانع از تماس مستقیم اسید معده با دیواره گردد. ولی در طول زمان متخصصان با تحقیقات بیشتری که بر روی قرص سایتوتک انجام دادند متوجه شدند که این دارو می‌تواند دیواره رحم را نیز نرم کند. به همین دلیل تأثیر بسیار زیادی بر روی سقط جنین دارد. در مصرف دارو‌های سقط جنین شما باید به دو نکته بسیار مهم توجه داشته باشید:

1- زمان مصرف دارو اهمیت بسیار زیادی دارد چون اگر زمان بگذرد احتمال اثربخشی دارو بسیار پایین می‌آید. برای مثال اگر شما می‌خواهید از قرص سایتوتک استفاده کنید در صورتی که در سه ماهه اول بارداری آن را مصرف نمایید به احتمال ۹۸ درصد فرآیند سقط جنین را به راحتی برای شما انجام می‌دهد اما اگر مصرف به هفته‌های ۴ تا ۵ بارداری موکول گردد میزان اثربخشی آن ۵۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

2- از طرف دیگر شرایط مادر برای استفاده از داروی سقط جنین اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال اگر قرار است شما قرص سایتوتک را مصرف کنید باید عوارض آن را نیز در نظر داشته باشید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم قبل از مصرف حتماً با یک متخصص در ارتباط باشید چون باید وضعیت خود را از نظر سلامت جسمانی با متخصص در میان بگذارید تا براساس شرایط شما بهترین داروی سقط جنین تجویز گردد. شاید شما نتوانید از قرص سایتوتک استفاده کنید اما در عوض داروی دیگری برای شما تجویز خواهد شد.

میزان مصرف قرص سایتوتک برای سقط جنین

اما حتماً این سؤال برای شما به وجود آمده است که برای مشاهده اثر این دارو باید چه مقدار از آن را مصرف کنیم تا سقط جنین به راحتی انجام گیرد. به طور کلی شما باید ۱۲ عدد از این قرص را همراه با سه وعده غذایی خود مصرف نمایید. اما نحوه استفاده نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. نحوه مصرف قرص سایتوتک به این صورت است که:

1- ابتدا باید دهان خود را خیس کرده و ۴ عدد از این قرص را در بین دندان و لثه پایینی خود به گونه‌ای قرار دهید که بتوانید نیم ساعت این قرص را در داخل دهان نگه داشته و از قورت دادن آن در این نیم ساعت جلوگیری کنید.

2- بعد از گذشتن این بازه زمانی باید قرص را قورت بدهید و بلافاصله بعد از آن مایعات بسیار زیادی مصرف کنید.

3- بعد از 3 تا 4 ساعت، دوره دوم مصرف قرص سایتوتک را دقیقاً با این روش آغاز نمایید. در واقع شما باید ۱۲ عدد قرص سایتوتک را در سه وعده غذایی و به صورت سه دسته چهارتایی مصرف نمایید.

4- حدود ۱ تا دو ساعت بعد از اینکه دوره مصرف را به طور کامل سپری کردید، شاهد خونریزی خواهید بود که در این زمان با‌یه سریعاً خود را به متخصص برسانید تا سقط جنین تحت نظر متخصص انجام گیرد.

--

--